WYWIAD: Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o superfoods

Superfoods to żywność wyjątkowo bogata w składniki odżywcze. Co więcej, wbrew pozorom, wiele z tych produktów jest łatwo dostępnych i można nimi uatrakcyjnić codzienną dietę. Przewodnikami po ich krainie są dla nas Beata i Patrycja Cieślowskie, autorki popularnego bloga “Z pamiętnika dietetyka”, które niedawno wydały książkę o superfoods. Specjalnie dla Was zaproponowały m.in. menu dzienne z produktami superfoods. 

Która z sióstr wpadła na pomysł założenia bloga?

Patrycja: Bloga założyła Beata i przez prawie dwa lata prowadziła go sama. Dopiero później dołączyłam do ekipy. Chciałam pomóc w pisaniu przepisów i gotowaniu.

Dlaczego właściwie blog o diecie?

Beata: Decyzja o założeniu bloga wynikała trochę z kierunku jaki studiowałam (dietetyka). Chciałam dzielić się swoją wiedzą z innymi, a idealnym miejscem do tego wydawał się własny blog.

Kolejnym naturalnym krokiem była publikacja książki. Dlaczego akurat o superfoods?

Wydawnictwo zgłosiło się z taką propozycją, a my chętnie ją przyjęłyśmy.

A czy mogłybyście powiedzieć tak najprościej, co to jest superfood i dlaczego warto stawiać na tego typu produkty?

To pojęcie jest bardzo trudne do zdefiniowania, bo określenie superfood wykreowały media, by wzbudzić zainteresowanie wśród konsumentów. Czasami słusznie nadawano jakiemuś produktowi to miano a czasami nie, dlatego warto wszystko weryfikować w wielu źródłach. Dla nas są to produkty wyróżniające się m.in. dużą ilością składników odżywczych i mineralnych. Prostymi słowami: to produkty niezbędne w diecie człowieka.

Opisałyście ponad 50 produktów superfoods, zarówno polskich, jak i egzotycznych. Które z nich są Waszymi ulubionymi?

Jeśli chodzi o polskie to na pewno wszystkie kasze, jarmuż i czosnek. Z zagranicznych: komosa ryżowa, avocado i nasiona chia.

A do którego z superfoods nadal nie możecie się przekonać? 

Patrycja: Kiełki! Nie przepadam za ich smakiem. Używam ich do dekorowania potraw, ale sama ich nie jem.
Beata: Z pewnością trawa pszeniczna! Nigdy nie przekonam się do tego smaku i konsystencji np. koktajli robionych na jej bazie.

Jak powstają Wasze przepisy np. na posiłki z superfoods. Gotujecie je razem?

Rzadko mamy czas, by spokojnie przygotować razem jakieś danie. Przeważnie, jak już najdzie nas ochota na domowe gotowanie, to każda sama coś pichci w kuchni. Zdecydowanie częściej gotujemy razem w pracy, a to dlatego, że Beata zajmuje się cateringiem dietetycznym i ma codzienną styczność ze zdrowymi produktami. Czasami i ja wpadam na kuchnię, by coś przygotować.

Fot.  “Z pamiętnika dietetyka”

A czy czytelnikom naszego bloga mogłybyście zaproponować przykładowe menu dzienne z produktami superfoods?

1. Śniadanie – tost z avocado
2. Drugie śniadanie – Koktajl bananowo – kokosowy z nasionami chia
3. Obiad – Kaszotto z kurczakiem, liśćmi szpinaku i orzechami włoskimi
4. Przekąska – Zielony koktajl z natką pietruszki
5. Kolacja – Sałatka z komosą ryżową, burakami i prażonymi pestkami dyni

Więcej propozycji można znaleźć w książce.

Dziękujemy za rozmowę!

Podziel się swoją opinią

Skontaktuj się

Jeżeli w tym momencie kontakt z konsultantem jest niemożliwy wyślij nam wiadomość.

Nieczytelne? Zmień tekst. captcha txt

Zacznij pisać i naciśnij klawisz Enter, aby wyszukać