Z LETNIEJ „APTECZKI” – WIŚNIE W ROLI GŁÓWNEJ

Lato, to pora roku, która jest prawdziwą skarbnicą owocowo-warzywnych dobroci. Niesamowitym owocem, którego cudowne właściwości chcielibyśmy Wam dzisiaj nieco przybliżyć jest wiśnia. Nieco mniej doceniana od swojej słodkiej koleżanki – czereśni, skrywa w sobie całe bogactwo cennych witamin i minerałów.

Co zyskujemy jedząc wiśnie?

Bardzo dużo! Ponieważ te nieco kwaskowate owoce to bomba witaminowa – znajdziemy w nich witaminy z grupy B, a także A, C, E i K, a poza tym cenne dla naszego zdrowia pierwiastki, między innymi wapń, cynk, żelazo, magnez i potas. Taka gama składników odżywczych świetnie wpływa na nasz organizm – dodaje energii do działania, poprawia odporność, zapewnia piękny wygląd skóry i spokojny sen.

Wiśnie wpływają korzystnie zarówno na nasze zdrowie, samopoczucie, jak i oczywiście wygląd. Poniżej znajdziecie listę objawów, które możecie załagodzić z pomocą tych owoców:

  • Kłopoty z bezsennością – wiśnie wykazują działanie podobne do melatoniny, tj. działają uspokajająco i relaksująco, dzięki czemu korzystnie wpływają na dobry sen!
  • Problemy z obrzękami, w tym hemoroidami – bohaterki naszego artykułu pomogą nam rozprawić się z bolesnymi i dokuczliwymi stanami zapalnymi pęcherza, wstydliwą chorobą hemoroidalną czy zaburzeniami przepływu limfy. Zawierają naturalne substancje przeciwzapalne.
  • Otyłość brzuszna – za rozprawienie się z tą przypadłością odpowiedzialne są zawarte w wiśniach antocyjany (naturalne barwniki, za sprawą których wiśnie nabierają pięknie czerwonego koloru), które „zbijają” tkankę tłuszczową w obrębie brzucha i jednocześnie przyczyniają się do zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, jak miażdżyca czy cukrzyca typu drugiego.
  • Zmniejszają ataki bólu i dokuczliwe nerwobóle

Jak widać po przykładach, wiśnie to prawdziwe bohaterki, które warto włączyć do swojego codziennego jadłospisu. Latem, kiedy wiśnie rosną sobie swobodnie na drzewach i mamy do nich nieograniczony dostęp, jedzmy je jako przekąskę, dodatek do koktajlu czy porannej owsianki. Kiedy sezon na wiśnie mija, warto skorzystać z gotowych przetworów, dżemów i soków – najlepiej domowych i z ograniczoną ilością cukru!

Przepis na koktajl z mrożonych wiśni:

Składniki: 300 g mrożonych wiśni,2 banany, 2 łyżki syropu z agawy, 125 ml mleka ryżowego

Wiśnie rozmrażamy i blendujemy na mus, następnie dodajemy syrop z agawy. Następnie dodajemy banany i również miksujemy. Na końcu dolewamy mleko roślinne. Smacznego!

Skontaktuj się

Jeżeli w tym momencie kontakt z konsultantem jest niemożliwy wyślij nam wiadomość.

Nieczytelne? Zmień tekst. captcha txt

Zacznij pisać i naciśnij klawisz Enter, aby wyszukać