ABC zdrowia

Blog o zdrowiu i nie tylko

Jak poprawić metabolizm jesienią?

Jesień niesie za sobą wiele zmian - nie tylko tych pogodowych, ale także zachodzących w naszych organizmach. Niesprzyjający klimat odbija się na przemianie materii i sprawia, że tak trudno jest zrzucić zbędne kilogramy czy zmusić się do ćwiczeń. Warto więc zapamiętać kilka cennych rad, które pozwolą poprawić nasz metabolizm w jesiennym sezonie.

Naturalne sposoby na podkręcenie metabolizmu
Pomimo tego, że jesienną porą bardzo ciężko zmusić się do porannego wstawania, dobrze jest znaleźć czas na pożywne śniadanie z dużą ilością błonnika. Dobrą opcją okaże się być owsianka lub jaglanka, ewentualnie kanapki z pełnoziarnistego pieczywa.

Jeżeli o jedzeniu mowa, posiłki powinny być spożywane systematycznie i zawierać odpowiednią ilość kalorii. Zbyt mała ich ilość sprawia, że przemiana materii znacząco zwalnia. Ponadto warto wiedzieć, że jedna ze starych chińskich zasad mówi, iż im później jemy, tym nasze posiłki powinny być konsystencją bardziej zbliżone do zupy i w miarę możliwości doprawione ostrymi przyprawami.

Nie można również dopuścić do odwodnienia organizmu - 1,5 litra wody to absolutne minimum niezbędne do pozbycia się toksyn i zyskania dodatkowej energii. Warto również sięgnąć po niesłodzoną, zieloną herbatę, która będzie stanowiła naturalne uzupełnienie dla wody. Dzięki dużej zawartości antyoksydantów, poprawi nasz metabolizm. Co więcej, zielona herbata wspomaga procesy trawienne oraz pobudza organizm.

Duże ilości wypijanej wody powinny iść w parze z ograniczonym spożyciem alkoholu. Zawiera on nie tylko cukry, które skutecznie spowalniają metabolizm, ale także ogromne ilości toksyn zakwaszających ciało. Jesień to moment, w którym należy wyjątkowo ograniczyć picie alkoholu lub kompletnie z niego zrezygnować.

Ostatnia, ale nie mniej ważna rada - dużo ruchu! Jesienne treningi powinny być różnorodne, aby przemiana materii odbywała się w zadowalającym tempie. Dbanie o kondycję przyniesie o wiele więcej dobrych efektów, chociażby piękną sylwetkę na nadchodzącą wiosnę.

Wstecz