ABC zdrowia

Blog o zdrowiu i nie tylko

Jak opóźnić proces starzenia się skóry?

Skóra zaczyna się starzeć już w okolicach 25. roku życia. Ze względu na zmniejszoną produkcję kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego skóra z upływem czasu traci elastyczność i nawilżenie, a jej powierzchnię znaczy coraz większa ilość zmarszczek. Proces ten jest nieuchronny i u każdego przebiega nieco inaczej - nie da się ukryć, że niemałą rolę odgrywają tutaj geny. Dobra wiadomość jest jednak taka, że stosując odpowiednią pielęgnację cery możemy w dużej mierze spowolnić proces starzenia się skóry i jak najdłużej cieszyć się młodym wyglądem.

Jak pielęgnować skórę dojrzałą?
Odpowiednio dobrana pielęgnacja potrafi zdziałać cuda, jeśli chodzi o stan i wygląd skóry. Należy pamiętać o tym, aby unikać kosmetyków silnie wysuszających, szczególnie tych z zawartością alkoholu. Silne detergenty podrażniają cerę, dlatego do oczyszczania twarzy lepiej używać delikatnych płynów micelarnych oraz olei lub produktów stworzonych na ich bazie.

Każda cera, niezależnie od wieku oraz jej typu, potrzebuje przede wszystkim nawilżenia. Nawet w przypadku skóry tłustej stosowanie treściwego kremu obfitującego w humektanty (substancje odpowiadające za wiązanie i zatrzymywanie wody) oraz emolienty (natłuszczają skórę oraz utrzymują jej wilgotność) powinno być podstawą pielęgnacji. Warto sięgnąć po krem przeciwzmarszczkowy, który zawiera naturalne składniki, witaminy, peptydy regenerujące, kwasy owocowe czy kwas hialuronowy. Trzeba także pamiętać, aby krem na co dzień posiadał filtr SPF, gdyż promienie słoneczne dodatkowo przyspieszają proces starzenia się skóry.

Dieta ma znaczenie!
Nawet najlepszy kosmetyk nie sprawi, że nasza dojrzała skóra będzie gładka i jędrna, jeśli nie zadbamy o właściwe odżywianie. Dieta obfitująca w wysoko przetworzoną żywność oraz węglowodany proste zdecydowanie nie sprzyja zachowaniu młodego wyglądu. Warto natomiast sięgnąć po ryby i produkty sojowe, a podstawą jadłospisu powinny być warzywa - szczególnie strączkowe. Trzeba zadbać o to, aby dostarczyć organizmowi takich elementów jak witaminy A, C, E, cynk oraz flawonoidy. Pamiętajmy też o piciu odpowiedniej ilości wody!

Wstecz