Gimnastyka twarzy: na przekór zmarszczkom

Gimnastyka twarzy

Gimnastyka twarzy (facefitness) to jeden z naturalnych sposobów utrzymania młodości skóry. Regularne ćwiczenia wzmacniają mięśnie twarzy i mogą spłycić istniejące już zmarszczki.

Przeważnie trening kojarzy nam się z ćwiczeniami brzucha, nóg, pośladków... wielu zapomina o mięśniach w okolicach podbródka, policzków i czoła. A przecież i one w dużej mierze zapewniają nam piękny wygląd. Bez względu na wiek, możesz wykonywać gimnastykę twarzy. Osoby młode powinny ćwiczyć, by jak najdłużej utrzymać jędrną skórę twarzy, a osoby starsze – by zminimalizować powstałe przez upływ czasu zmarszczki.

Oto kilka ćwiczeń:

  1. Rozgrzewka: przez ok. 90 sek. delikatnie podszczypuj skórę, jednak nie ciągnij jej, ani nie ściskaj, możesz także delikatnie oklepywać ją opuszkami palców.
  2. Na zmarszczki na czole: Przyłóż palce wskazujące do skóry nad brwiami i lekko naciągaj skórę do dołu – jednocześnie unosząc brwi (zdziwiona mina). Palce i brwi powinny ze sobą „walczyć”. Utrzymaj napięcie kilka sekund, a potem opuść brwi.
  3. Na zmarszczki wokół oczu: Przyłóż środkowe palce do skóry przy zewnętrznych kącikach oczu. Delikatnie naciągnij skórę do zewnątrz, mrużąc oczy (nie zamykając). Na zmianę otwieraj i mruż oczy przez kilka sek.
  4. Na jędrne policzki: Nabierz w usta najwięcej powietrza jak możesz, wydymając przy tym policzki. Przytrzymaj przez 10 sek. (możesz przekładać naprzemiennie powietrze z jednego policzka do drugiego) i wypuść powietrze ustami.
  5. Na zmarszczki wokół ust (tzw. zmarszczka „palacza”): Zamknij usta i „zassij” je do środka między zęby, by były niewidoczne. Utrzymaj ćwiczenie 5 sek., a potem rozluźnij.
  6. Na podwójny podbródek: Wysuń głowę do przodu, wyciągając, „przedłużając” szyję, w tym samym czasie wysuń jak najdalej do przodu żuchwę (zęby dolne mają znajdować się przed górnymi). Utrzymaj ćwiczenie 5 sek. i rozluźnij.

Wykonuj nie więcej niż 10 powtórzeń jednego ćwiczenia – mięśnie twarzy również można przetrenować.

Wstecz