DIETA I ĆWICZENIA DLA MÓZGU

Ludzki mózg jest najdoskonalszym komputerem, jaki kiedykolwiek powstał. Gdy organ ten działa poprawnie, daje nam niesamowite możliwości rozwoju. Żeby jak najlepiej spełniał swoją rolę należy utrzymywać zbilansowaną dietę oraz prowadzić wszelkiego rodzaju aktywności fizyczne. Jest tak unikalnym narządem, że nie ma dwóch osób na świecie z identycznym mózgiem.

Czy wiesz, że…

– mózg człowieka generuje dziennie przeciętnie około 70 tysięcy myśli.

– najmniejsza prędkość z jaką podróżuje informacja w mózgu to 416 km/h!

– ludzki mózg składa sie z 80% z wody oraz wykorzystuje 20% energii całego organizmu.

Jak więc dbać o mózg?

  1. Wysypiaj się – zarówno długi sen, jak i krótka drzemka w ciągu dnia świetnie wpływają na pracę mózgu. To czas, w którym ten ważny organ regeneruje się i „odpoczywa”. Zapewne każdy z Was zauważył kiedyś, że nasza pamięć lepiej pracuje rano, tuż po porządnej dawce snu. Chroniczne niewysypianie się może sprzyjać wielu chorobom na tle psychicznym, a nawet chorobie Alzheimera.
  2. Pamiętaj o aktywności fizycznej –jeżeli w wyniku chronicznego niewysypiania się komórki nerwowe ulegają degradacji, to podczas wysiłku fizycznego jest zupełnie odwrotnie. Aktywny tryb życia sprzyja powstawaniu nowych neuronów, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia nerwic i depresji!
  3. Jedzenie ma znaczenie – odpowiednia dieta może sprawić, że nasz mózg będzie pracował o wiele bardziej wydajnie. Kluczową rolę odgrywają tutaj tzw. dobre tłuszcze, czyli nienasycone kwasy omega-3, które znaleźć można w tłustych rybach morskich. Dobrze sprawdzą się też orzechy i nasiona. Dobra dieta to nie tylko jedzenie zdrowych produktów, ale również unikanie tych, które nam szkodzą. Do tej grupy należą oczywiście fastfoody i ogólnie żywność wysokoprzetworzona, która zawiera nadmiar węglowodanów i nasyconych kwasów tłuszczowych.
  4. Ograniczaj a najlepiej całkowicie wyeliminuj ze swojego życia używki takie jak: alkohol, papierosy i narkotyki, które nie tylko nie mają pozytywnego wpływu na pracę mózgu, a wręcz przeciwnie – prowadzą do osłabienia jego funkcji. Jeżeli zależy Ci więc na dobrej koncentracji i doskonałej pamięci, zdecydowanie ich unikaj!
  5. Ćwicz mózg – czytanie, rozwiązywanie zagadek logicznych, popołudnie z krzyżówkami. Wszystkie te aktywności pozytywnie wpływają na pracę mózgu! Każdy przejaw rozwoju i aktywności intelektualnej będzie w tym przypadku mile widziany.

Podziel się swoją opinią

Skontaktuj się

Jeżeli w tym momencie kontakt z konsultantem jest niemożliwy wyślij nam wiadomość.

Nieczytelne? Zmień tekst. captcha txt

Zacznij pisać i naciśnij klawisz Enter, aby wyszukać