Dowiedz się, jak zrelaksować umysł

Dużo pracujesz, masz sporo na głowie i mimo chwil odpoczynku nadal czujesz się bardzo zmęczony? To problem większości z nas. Klucz do jego rozwiązania leży w zmianie sposobu wypoczywania i pozbyciu się szkodliwych nawyków powtarzanych każdego dnia.

Nie dbamy o siebie

Żyjemy w epoce rozproszenia uwagi. Żeby się o tym przekonać, podaruj sobie dzień bez telefonu, internetu, telewizji i gazet. Wyjedź na wieś lub w góry, gdzie zza rogu nie będzie Cię atakował żaden billboard czy plakat. Poczujesz wtedy ogromną różnicę w stosunku do standardowego dnia, gdzie w drodze do pracy sprawdzasz zdjęcia znajomych na Instagramie, wiadomości w portalach społecznościowych, newsy na portalach, odpisujesz na esemesy. Z kolei w pracy czeka na ciebie tysiąc różnych zadań, którym nie jesteś w stanie poświęcić wystarczającej ilości czasu. Zawsze znajdzie się coś co wybije cię z równowagi.

Po powrocie do domu czekają na ciebie domowe obowiązki, które rzadko da się pogodzić z prawdziwym odpoczynkiem. Wieczorem siadamy zmęczeni w fotelu przed telewizorem i mówimy sobie: „Pora zabrać się za jakiś sport, to rozwiąże problemy ze zmęczeniem”. To bez wątpienia prawda i dobre postanowienie, ale naukowcy podkreślają, że główną przyczyną zmęczenia współczesnego człowieka jest przemęczenie związane z nadmierną ilością bodźców, jakie odbiera nasz umysł. Ma on ogromne możliwości, ale nie nieograniczone. Zbyt duża dawka informacji sprawia, że po prostu nie jesteśmy w stanie ich przetworzyć.

Zrozum problem

Jak sobie z tym poradzić? Przede wszystkim należy spojrzeć prawdzie w oczy i przyznać się do tego, że w świecie ciągłej wielozadaniowości nie potrafimy dobrze odpoczywać. Skutki takiego stanu rzeczy są odczuwalne na każdym kroku – osiągamy gorsze wyniki w nauce i pracy, mamy problemy z koncentracją, jesteśmy zmęczeni i sfrustrowani. Pogłębiający się taki stan rzeczy, może podświadomie wywoływać stres i doprowadzać do chorób psychosomatycznych. Brak odpoczynku wpływa także negatywnie na odporność całego organizmu, przez co gorzej radzi sobie z pokonywaniem chorób i wirusów.

Wprowadź w życie te rady

Jeśli więc uważasz, że twój umysł jest zbyt obciążony, wydrukuj sobie udostępnioną poniżej grafikę i zakreśl na niej te elementy, które dotyczą ciebie szczególnie.

learning-fundamentals-focusinageofdistraction

Widać na niej doskonale, jak wiele rzeczy rozprasza naszą uwagę (w domu, w pracy) choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Grafika pokazuje także, jak radzić sobie z elementami, które nas rozpraszają.

Dlaczego sen jest ważny

Co robisz kiedy czujesz, że twój umysł słabnie? Zazwyczaj sięgamy po kawę lub inny środek, który pomoże nam stanąć na nogi. Zamiast jednak sztucznie napędzać swoje serce i umysł lepiej podarować im chwilę regeneracji w postaci krótkiej drzemki.

Ważne

Badania wyraźnie pokazują, że osoby, które w ciągu dnia ucinają sobie 30. minutową drzemkę 50% rzadziej chorują na dolegliwości sercowe. Co więcej wystarczy 15. minut snu lub stanu głębokiego relaksu, aby nerki oczyściły krew z toksyn i dały nam nową energię. Jak widać sen ma ogromny wpływ na cały nasz organizm.

Jeśli nie masz możliwości, by uciąć sobie krótką drzemkę, postaw na jedną z technik relaksacyjnych, która daje równie dobre efekty. Oto jedna z nich, którą szczególnie polecamy.

 

Podziel się swoją opinią

Skontaktuj się

Jeżeli w tym momencie kontakt z konsultantem jest niemożliwy wyślij nam wiadomość.

Nieczytelne? Zmień tekst. captcha txt

Zacznij pisać i naciśnij klawisz Enter, aby wyszukać